JUS PASITINKA ATSINAUJINUSI PANELĖ
Tinklaraščių kūrimas - daugiau jokių klausimų!

Tinklaraščių kūrimas – daugiau jokių klausimų!

Šiandien itin populiarus tapo tinklaraščių rašymas, o ypač – paauglių tarpe. Daugybė jaunų žmonių, dažniausiai – merginų, bando save realizuoti minčių, požiūrio reiškime. Tačiau labai didelė dalis visuomenės, nusprendusi rašyti tinklaraštį, pasimeta.

Žmones užklumpa abejonės, svarstymai, baimė, nežinia. Be šių psichologinių mąstymų iškyla ir esminis klausimas – kur galiu sukurti tinklaraštį? Kaip jį sukurti? Ką rašyti? Kokia reklama užsiimti? Būtent čia sužinosite atsakymus į jums aktualius klausimus, perteiktus iš dar šviežiai išgirsto pasakojimo EYE (European Youth Event) 2016 metų Strasbūre.

BLOGGER

Ši tinklaraščių kūrimo platforma dažniausiai konkuruoja su WordPress’u dėl geriausio vardo. Lengvai kuriamas dizainas, lietuviškas meniu, patogus naudojimasis, laisvas komentavimas – viskas, ką siūlo ši platforma. Blogger’į itin lengva perprasti vos per keletą pirmų naudojimosi valandų. Asmeniškai šią svetainę naudoju jau daugiau nei trejus metus ir nė karto neteko rimtai nusivilti. Šimtaprocentinės rekomendacijos.

WORDPRESS

Būtent ši svetainė dažnai nugali kovoje prieš “blogger’į” dėl geriausio vardo. Daugybė tinklaraštininkų giria wordpress’ą dėl itin gražių, patogių dizainų, kurie net ir nemokami, yra puikiai tinkantys jų tinklaraščiams. Jei gali paišlaidauti, tavo “vaikas” pasipuoš dar gražesniu viršeliu. Tačiau meniu yra angliškas, o norint sutvarkyti nustatymus, tenka kur kas daugiau vargti nei naudojantis “blogger’iu”. Iš savo patirties teigiu, jog “wordpress’ą” ryžausi pabandyti tik dėl nuostabių dizainų. Bet aš prie šios platformos nepripratau, todėl netrukus vėl sugrįžau prie “blogger’io”.

BLOGAS.LT

Lietuviška alternatyva, kuri egzistuoja tik mūsų šalyje. Nors svetainė skelbia, jog yra užregistruota 92311 tinklaraščių, man neteko bendrauti su žmonėmis, kurie būtų pasirinkę rašyti šioje platformoje. Viskas, ką aš pastebiu – ne itin profesionalus dizaino kūrimas ir daugybė reklamų, kišamų ant tinklaraščių per prievartą be autoriaus sutikimo. Būtų galima šimtus kartų tobulinti “blogas.lt” ir netrukus turėti puikų pakaitalą užsienietiškoms tinklaraščių kūrimo platformoms. Tačiau dabar tai yra svetainė, kurią pasirinkti iš minėtųjų trijų, aš rekomenduoju mažiausiai.

Pasirinkus tinklaraščių kūrimo platformą, tau tereikia užsiregistruoti bei įteisinti savo perliuką. O tai padaryti itin paprasta: paspaudi mygtuką “registruotis”, užpildai reikiamus duomenis, o tada imiesi kurti tinklaraštį. Reikės jo pavadinimo, adreso, pagal kurį žmonės jo ieškos internete (pvz.: manotinklarastis.blogspot.lt). Dizainas kiekvienoje svetainėje kuriamas savitai, tačiau visada patys paprasčiausi bruožai bus prieinami net pradedančiajam. Tuomet galėsi reguliuoti, kiek nori įrašų, kurie matytųsi pirmajame puslapyje, ar komentuoti gali visi žmonės, ar tik užsiregistravusieji, ar nori, jog tavo įrašą galėtų vertinti skaitytojai, ar pageidauji sukurti kelis skirtukus (pvz.: “Pagrindinis puslapis”, “Apie mane” ir t.t.). Visada galėsi pridėti ir naudojamų socialinių tinklų ikonėles ar nuorodas, jog skaitantiems asmenims būtų patogiau tave surasti.

Niekada viešai nepublikuok tinklaraščio, kol jame nėra bent dviejų ar trijų įrašų. Kitu atveju žmonės neturės galimybės susidaryti tinkamos nuomonės apie tave, todėl paprasčiausiai užmirš, ką perskaitę ir kitą kartą nebesugrįš.

Blogerė
Blogerė
Shutterstock nuotr.

Dažnai būsimiems tinklaraštininkams iškyla klausimas: koks turėtų būti pirmasis įrašas? Niekada neverta skirti atskiro įrašo pasisveikinimui. Visą reikiamą informaciją skaitytojas ras skiltyje “Apie mane”, o tinklaraštį verta pradėti nuo rimto įrašo, susijusio su tavo pasirinkta tema. Žinoma, visada gali skirti įrašo pastraipą trumpam supažindinimui su tuo, ką ruošiesi pristatyti savo tinklaraštyje. Tačiau nerekomenduoju rašyti atskiro įrašo, jog žmonės geriau tave pažintų. Prisimink, kad klausimams visada yra vieta komentaruose ar specialiai sukurtuose pokalbiuose – ten skaitytojai ir susipažins su tavimi.

Ką rašyti? Savotiškai juokingas, tačiau dažnai pasitaikantis jaunųjų tinklaraštininkų klausimas. O tada seka piktas atsakymas – “Jei nežinai, ką rašyti, nerašyk išvis”. Dalinai sutikčiau su atsakymu. Rašyti gali tik tie žmonės, kurie yra nuolat kupini įvairių minčių, idėjų, dega noru lieti savo mintis ir svajoja tuo dalintis su savo skaitytojų rateliu. Kam rašyti, kai neturi jokių idėjų? Visada reikia apgalvoti, kad sukūrus tinklaraštį, jam reikės skirti beprotiškai daug laiko: įrašus rekomenduojama skelbti bent du kartus per savaitę, dizaino atnaujinimas, straipsnių publikavimas viešoje erdvėje bei tinklaraščio reklama. Visi šie punktai užima tikrai nemažai laiko. Be to, reikėtų rašymui pasirinkti tokią temą, kuriai nepritrūktum idėjų jau po keleto įrašų. Viską detaliai apgalvok ir jei vis dar esi kupina noro rašyti, tuomet tikrai griebkis kūrimo bei skelbk pirmąjį įrašą.

Skaitytojų trūkumas – dažnas tinklaraštininkų galvos skausmas. Privalai suvokti, jog tavo sukurtas blog’as netaps populiaru per vieną parą. Tai atsitinka itin retai ir paskelbus tik itin dominantį įrašą, kuris savaime prasiskverbia į skaitytojų širdis ir užkariauja internete. Tačiau tai būna retai. Turi pasiruošti tam, jog ištisus mėnesius tavo tinklaraščio niekas neskaitys. Taip, galbūt sulauksi kelių peržiūrų per mėnesį, tačiau komentarais nė nekvepės. Tik po kurio laiko, jei tavo įrašų kokybė neprastės, susidarys tavo asmeninis skaitytojų ratelis, kuris pradės kasdien sekti tinklaraščio naujienas, komentuos įrašus bei siūlys idėjas. Koncentruokis į šią grupelę, pildyk jų pageidavimus ir tikėkis, jog skaičius didės.

Reklamuoti tinklaraščius yra ganėtinai sudėtinga. Nerekomenduoju iš karto talpinti nuorodos į savo facebook’o paskyrą. Gali labai greitai užsitarnauti draugų pajuokas, o tinklaraštis taps populiaru ne dėl gerų įrašų. Pirma, rask facebook’o ar kitose socialinių tinklų erdvėse grupes, kuriose įvairūs žmonės dalinasi savo tinklaraščiais ir laukia grupės narių nuomonių bei komentarų. Būtent ten patalpink savo tinklaraštį. Ten jis susilauks realios nuomonės, pagal kurią galėsi spręsti, apie savo blog’o reputaciją. Ir tik po kelių mėnesių, kai įsitikinsi, jog grupės nariams tavo straipsniai patinka, o neigiamų komentarų susilauki vis mažiau, gali ryžtis skelbti nuorodą ir savo facebook’o paskyroje. Populiarumas padidės, tačiau nuo tos akimirkos visi tavo draugai ir draugų draugai žinos apie tai, ką tu galvoji. Turėk omenyje, jog nebegalėsi taip lengvai smerkti merginos, kuri mokykloje pasirodė su kilogramu makiažo.

Tai yra pradinės žinios, kurios būtinos pradedančiajam tinklaraštininkui. Europos jaunimo renginyje paskaitos vedėjas mus išmokė vieno: tavo straipsnyje visada privalo būti atsakymai į penkis klausimus: kur? kada? kas? ką? ir kodėl? Tik tada tavo įrašas bus tinkamai paruoštas viešumai, o tu būsi ramus, jog skaitytojas gaus atsakymus į visus iškilusius klausimus, skaitydamas tavo straipsnį. Tad, apgalvok temą, įsitink, ar nepritrūksi idėjų, pasirink tinkamą platformą ir griebkis asmeninio tinklaraščio kūrimo!

Mano išsaugoti straipsniai