JUS PASITINKA ATSINAUJINUSI PANELĖ
Ilgasis savaitgalis dykumų apsuptame Eilate

Lietuvoje dargana ir pilkas dangus, o atostogos – dar labai negreit. Darbas, mokslai, namai… Rutina ima slėgti ne ką mažiau nei tie sunkūs, nuo kritulių išburkę, dangų be prošvaisčių aptraukę, debesys. Sutiksit, kad geresnės terapijos nei šiluma, jūra ir saulės vonios, turbūt, pasaulyje nėra! Ir net jeigu negalite sau leisti savaitę gulėti tingint net apsiversti ten, kur viskas įskaičiuota ar mėnesį su kuprine ant pečių grožėtis Azija, trumpas ilgojo savaitgalio pabėgimas gali padėti perkrauti jėgas ir gauti taip trūkstamo vitamino D!

Skrydžių šiandien galima atrasti daug ir įvairių. Tačiau likus vos kelioms dienoms iki ilgojo savaitgalio aptikau itin patrauklų pasiūlymą bilietui į Eilato miestą Izraelyje – negalėjau nepasinaudoti galimybe. Dalinuosi įspūdžiais ir patarimais bei linkiu Jums atrasti šią kryptį.

Trumpai apie Eilatą

Eilatas – tai pačiuose Izraelio pietuose, visai netoli Egipto ir Jordanijos, įsikūręs kurortas, kurio krantus skalauja šiauriausias Raudonosios jūros taškas. Vieni sako, kad tai – puiki alternatyva mėgstantiems ilsėtis Egipte, kiti – kad geografiškai patogi vieta, iš kurios galima nuvykti kiek į Tel Avivą ar prie Negyvosios jūros, tiek ir į kaimynines šalis, aplankant, pvz., istorinę – archeologinę Jordanijos vietą – Petrą.

Dar visai neseniai Eilatas buvo karinis uostas. Šiandien tai – ne tik turistų, bet ir vietinių itin mėgiama vieta poilsiui. Įdomu tai, kad Izraelyje, kaip Lietuvoje tarybiniais laikais, yra priimta rūpintis darbuotojų poilsiu, t. y. išiųsti juos atostogų, nuperkant kelionę, viešbutį ir pan. Ir dauguma darbdavių renkasi būtent Eilatą.

Eilatui priskirimas tropinis klimatas. Čia vasaromis temperatūros dažnai viršija +44 °C, o žiemomis +20 °C. Vandens temperatūra svyruoja tarp +20–32 °C.

Izraelio valiuta – šekelis, kuris yra lygus 0,27 Euro. Tiesa, viskas šiame kurorte dažnam lietuviui yra brangoka. Žinoma, visada galima rinktis: valgyti kavinėse (vienoje teko palikti ir 150 Eur) ar visai puikiai apsipirkti vietinėse maisto parduotuvėse (kokie nuostabūs vaisiai čia ir humusas su pita!). Galima gyventi kukliame butuke toli nuo jūros, bet galima rinktis ir ištaigingus apartamentus viešbučiuose ant jūros kranto. Mes pasirinkome bene pigiausią viešbutį iš tų ant jūros kranto, su baseinais bei privačiu palūdimiu ir už 3 naktis dviems numeryje su vaizdu į jūra sumokėjome arti 700 Eur.

Man Eilatas didžiausią įspūdį paliko dėl neeilinio gamtos grožio. Jį supa dykumos ir horizonte matomi pliki rusvi kalnai, dangų ramsto kaktusai ir palmės, o žydroje jūroje slepiasi pasakiško grožio koralinis rifas ir tūkstančiai ryškiaspalvių žuvų.

Eilatas

Pirmosios dienos džiaugsmai

Pasiekusios viešbutį ir pasidėjusios lagaminus išskubėjome prie jūros. Paplūdimys akmenuotas – be gulto neišsiversi, tad labai džiaugėmės pasirinkusios viešbutį su privačia pakrante. Tais jausmais, kurie užplūsta plaukiojant jūroje, kai tau prieš akis – dykumų kalnai, galiu pamėginti pasidalinti, tačiau nemanau, kad parinksiu tinkamus žodžius. Verčiau nuoširdžiai rekomenduosiu atvykti čia ir pasiplaukioti patiems.

Vakare pasivaikščiojome garsiąja Eilato promenada. Temsta čia staigiai ir anksti: apie 18 valandą jau jautiesi kaip Lietuvoje naktį. Tačiau bangų mūšos garsai, minios šurmulys ir žibintų, kavinių, iškabų, atrakcionų šviesos tokiam pasivaikščiojimui suteikia išskirtinio žavesio. Pasiekus kraštą, takas pasisuka į jūrą, o jo pabaigoje – suoliukai, ant kurių prisėdus galima nurimti, pailsinti kojas, stebėti nemiegantį kurortą.

Eilato promenada vakare
Shutterstock nuotr.

Povandeninė observatorija – žvilgsnis tiesiai rykliui į akis

Nusipirkusi bilietus į Eilatą pradėjau aktyviai domėtis, kokias pramogas šis miestas gali pasiūlyti. Ir labiausiai sudomino būtent povandeninė observatorija, kuri, sakoma, yra vienintelė tokia pasaulyje. Todėl čia, turėdami pilną laisvą dieną, vykome pirmiausia. Nors buvau, regis, nemažai paskaičiusi, net nenumaniau kokio dydžio tai muziejus ir kiek pramogų čia galima atrasti.

Labai smagu yra pasivaikščioti potamsiais atskirais muziejaus pastačiukais, kuriuose – spindintys akvariumai su ryškiaspalvėmis, margomis, raštuotomis, sparnuotomis, spygliuotomis, mažomis ir didelėmis žuvimis. Tokį egzotišką pasivaikščiojimą vainikuoja milžiniška stiklo siena, priėjus prie kurios gali pažvelgti tiesiai rykliui į akis. Iš šios salės išveda tunelis – akvariumas. Būnant jame esi apsuptas egzotiškų žuvų ir nežinai, kam smalsiau: joms ar tau. Didžiausios smalsuolės čia yra rajos, kurios tarsi šliaužioja tunelio sienomis paskui Tave, o jei užversi galvą – pamatysi, kokiu įdėmiu žvilgsniu esi stebima.

Ne ka mažiau įdomi pramoga – ekskursija povandeniniu laivu su gidu. Nors maršrutas trumpas ir nesileidžiama labai giliai, įspūdžių palieka nemažai. Čia vietoje taip pat rasi parduotuvėlių siuvenyrams įsigyti bei prekystalių su tikrais koralų ir perlų dirbiniais. Veikia ir savotiškas kino teatras, kuriame rodomas filmas ir judančios kėdžių konstrukcijos leidžia pasinerti į dramatišką jūrinę istoriją. Galima pakilti į garsųjį apžvalgos bokštą bei juo pačiu nusileisti žemiau jūros lygio, iš kur pro langelius galima stebėti, kaip natūralioje aplinkoje elgiasi žuvys.

Observatorijos teigimu, čia galima pamatyti virš 800 rūšių žuvų, koralų, ryklių, moliuskų, vėžlių ir daug kitų gyvūnų.

Akistata su rykliu Povandeninėje observatorijoje
Asmeninio albumo nuotr.

Vidinės ramybės banga, užplūstanti Delfinų rife

Grįžtant iš povandeninės observatorijos sustojome Delfinų rife. Čia siūloma ne tik pasikaitinti privačiame paplūdimyje (pagaliau smėliukas!) stebint natūralioje aplinkoje plaukiojančius nuostabiai protingus bei draugiškus gyvūnus, bet ir paplaukioti su delfinais ar pasimėgauti išskrtinėmis SPA procedūromis. Pastarųjų mes atsisakėme del laiko stokos.

Su delfinais mes taip pat neplaukiojome. Prieš kelionę teiravomės vietinių ir jie to daryti nepatarė. Paaiškino, kad čia delfinai yra laisvi ir plaukia bei daro ką nori – labai didelė tikimybė, kad pas tave jie taip ir neatplauks. Tad susimokėjęs už pasiplaukiojimą gali likti nieko nepešęs, be nuotaikos ir nusivylęs.

Mes vaikšiojome tiltukais, sėdėjome pavėsinėse ant vandens iškišusios kojas ir mėgavomes ryškia saule, tviskančia jūra ir reguliariai pro šalį praplaukiančiais delfinais. Jie plaukdavo visai visai šalia, regis, tuoj tuoj palies. Tačiau pačiam jų liesti – ne valia. Nebent delfinas pats tave „išsirinks“ ir priplaukęs palies – tada gali paglostyti. Būnant čia tokia neapsakoma vidinė ramybė buvo apmėusi, nepaisant to, kad žmonių aplinkui – daug… Matyt delfinai iš tiesų turi kažkokių nepaiškinamų savybių…

Delfinų rife
Asmeninio albumo nuotr.

Ką dar nuveikti, pamatyti?

Paskutiniąją trumpų atstogų dieną mes nusprendėme tiesiog išsimiegoti, degintis ir maudytis. Vakarą paskyrėme pasivaikščiojimui po parduotuves ir pirkiniams. Žinau, kad Eilatas dar turi ką pasiūlyti, bet mes likusius turistinius objektus ir pramogas pasilikome kitam kartui. Kadangi tikrų tikriausiai čia dar sugrįšime.

Neaplankytas liko Timnos slėnio parkas, esantis maždaug už 30 kilometrų į šiaurę nuo Eilato. Tai – nacionalinis Izraelio parkas, esantis Negevo dykumoje, garsus natūraliais smiltainio dariniais, įspūdingiausias kurių vadinamas „Karaliaus Saliamono stulpais“. Timnos slėnyje yra ir seniausios pasaulyje vario rūdos kasyklos, kurios čia veikia dar nuo 4000 m. pr. m. e.! Tad jei turite kur kas daugiau laiko – būtinai nuvykite apžiūrėti šio stebuklo.

Kitam kartui palikome ir Raudonąjį kanjoną, esantį apie 15 km į šiaurę nuo Eilato. Tai yra neabejotinai viena labiausiai žavinčių ir įspūdingiausių vietų Izraelyje. Eidami 150 metrų ilgio taku iš visų pusių būsite apsupti 30 m. aukščio uolų, kurias per daugelį metų suformavo vėjas ir potvynių vandenys. Aš būtinai turiu tai pamatyti!

Mėgstantiems aktyvesni poilsį galima apsilankyti Koralų paplūdimyje, tituluojamame geriausia vieta nardymui. Čia nesunkiai rasite šią paslaugą teikiančiųjų ir galėsite pasinėrę po vandeniu grožėtis kerinčiais vaizdais. O taip pat čia galima nuvykti ir į kupranugarių fermą, kur galėsite šiuos gyvūnus paglostyti, pamaitinti ar leistis su jais į nediduką žygį.

Povandeninėje observatorijoje galima patekti ir į akvariumo vidų

Keli patarimai

·      Įsigijus bilietus į Eilatą man iškart buvo neaišku, ar reikalinga viza. Iš tiesų teko nemažai paieškoti informacijos, kol galutinai išsiaiškinau, kaip yra iš tiesų. Gera žinia ta, kad Lietuvos piliečiams į Izraelį keliaujantiems trumpalaikiams vizitams vizos nereikalingos.

·      Taksi paslaugos čia pakankamai brangios. O keliauti autobusais – ne tik pigu, bet ir labai lengva. Oro uoste prie išėjimo pastatyti keli viešojo transposto bilietų automatai, o prie jų – darbuotojai, kurie ne tik pataria, kokiu autobusu pasieksite savo tikslą, bet ir pamoko naudotis automatu. Judant mieste ar tarp turistinių objektų mes taip pat labai nesunkiai tai darėme autobusais. Bilietus galima įsigyti vietoje iš vairuotojo, stotelių pavadinimai tariami aiškiai bei rodomi švieslentėse.

·      Pasikartosiu, bet… Jeigu būsite Delfinų rife, įsivertinkite, kiek Jums sėkminga bus nardymo su delfinais pramoga. Šie gyvūnai čia yra laisvi plaukioti, kur panorėję. Tad nemaža tikimybė, kad netgi susimokėjus už šią paslaugą paplaukioti delfinų apsuptyje gali ir nepavykti.