Norvegija priėmė įstatymą: „influenceriai“ privalo pažymėti, kuri nuotrauka „Instagram“ yra retušuota

Siekdamas kovoti su įsišaknijusiais grožio standartais, naujas Norvegijos įstatymas reikalauja, kad socialinių medijų vartotojai socialiniame tinkle pažymėtų, jog nuotrauką yra redaguota.

Nauji Norvegijos Vaikų ir šeimos reikalų ministerijos reglamentai draudžia neteisėtai dalytis retušuotomis nuotraukomis socialiniuose tinkluose be atitinkamo pažymėjimo, siekiant pažaboti iškreiptus grožio idealus. Šio mėnesio pradžioje - surinkus 72 balsus už pakeitimą ir 15 prieš - buvo priimtas įstatymas, kuris pareikalaus nuotraukų, kuriuose subjekto kūno dydis, forma ar oda buvo pakeisti, autoriaus pažymėti nuotrauką specialia vyriausybės ministerijos sukurta žyma. Kalba eina ir apie redaguotas juosmens, krūtinės, sėdmenų linijas ir apie padidintas lūpas ar raumenis.


Tiesa, šis įstatymas apsiribos tik turiniu, naudojamu reklamos tikslais. Tai apima nuotraukas, kuriomis dalijasi influenceriai ir įžymybės, tokiose platformose kaip „Instagram“, „TikTok“, „Facebook“, „Snapchat“ ir „Twitter“, jei jie gauna kokį nors mokėjimą ar kitokią naudą iš įrašų. Akivaizdu, kad pasaulyje jau seniai diskutuojama apie filtrų poveikį įprastiems grožio standartams. Anksčiau tai turėjo įtakos „Getty Images“ sprendimui uždrausti retušuotų modelių nuotraukas savo vaizdų duomenų bazėje. Prancūzija taip pat priėmė teisės aktus, pagal kuriuos mados žurnalai reikalauja pažymėti retušuotus vaizdus dar nuo 2017 m.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis