Natūralūs imuniteto stiprinimo būdai

Imuninė sistema – tai ląstelių, organų, proteinų bei antikūnų visuma, kurių veikla apsaugo mus nuo bakterijų, virusų ir parazitų.

Dažniausiai apie imuniteto stiprinimą mes susimąstome tik tuomet, kai susergame. Tačiau tiesa ta, kad jei norime išlikti sveikos – rūpintis savimi turime kasdien.


Štai, ko reikia stipriam imunitetui:


Laikykis sveikos mitybos principų. Į kasdienį racioną įtrauk kuo daugiau šviežių vaisių ir daržovių. Kaip įmanoma mažiau valgyk pusfabrikačių ir nesveiko maisto.


Gerai ir kokybiškai išsimiegok.

Reguliariai sportuok.

Palaikyk sveiką kūno svorį.

Kuo mažiau stresuok.

Laikykis visų asmens higienos principų.

Atsisakyk žalingų įpročių.


Keli maisto produktai imuniteto stiprinimui


Kelios vitaminų grupės labai padeda stiprinti imunitetą. Jei sveikai maitiniesi ir suvartoji nemažai šviežių vaisių bei daržovių – turėtum jų gauti pakankamai.


Vitaminas A padeda palaikyti normalų imuninės sitemos funkcionavimą. Teigiama, kad būtent šis vitaminas skatina baltųjų kraujo kūnelių gamybą kraujyje, o šie gamina antikūnus. Vitamino A randama kiaušiniuose, tamsiai žaliose lapinėse daržovėse bei menkės kepenėlių aliejuje.


Vitaminas C padeda palaikyti ląstelių atliekamas funkcijas, reikalingas imuninei sistemai. Apelsinai, jų sultys, brokoliai, pomidorai, braškės bei žalieji ir raudonieji saldieji pipirai yra puikus šio vitamino šaltinis.


Vitaminas D stiprina tas imuninės sis- temos funkcijas, kurių dėka ši greitai ir efektyviai kovoja su įvairiomis infekcijomis. Daugiausia vitamino D mes gauname dėl saulės poveikio, o gyvename ne tokioje ir saulėtoje šalyje. Todėl labai gelbsti papildai.


Cinkas padeda funkcionuoti imuninei sistemai. Jo randama jūrų gėrybėse, raudonoje mėsoje, avinžirniuose, kiaušiniuose, moliūguose bei saulėgrąžų sėklose. Tačiau nereiktų cinko suvartoti daugiau, nei rekomenduojama paros norma. Pasitark su gydytoju ar vaistininku.


Keli maisto produktai imuniteto stiprinimui


Cinamonas stabdo bakterijų dauginimąsi. Jei peršalai, šis prieskonis gali padėti kur kas greičiau pasveikti. Įberk cinamono į arbatą, pieną arba susimaišyk su medumi.


Citrusiniai vaisiai – geriausias vitamino C, padedančio kovoje su įvairiomis infekcijomis, šaltinis. Vitaminas C organizme neužsilaiko, todėl patartina po kelis citrusinius vaisius suvalgyti kasdien.


Brokolis. Kai sekantį kartą sudarinėsi pirkinių krepšelį, būtinai įtrauk brokolį, kuriame apstu vertingų vitaminų A, C ir

E. Brokoliai taip pat yra labai naudingi virškinamajam traktui. Tiesa, geriau būtų, jeigu brokolius valgytum neapdorotus, kadangi terminio apdorojimo metu jie praranda daugelį vertingų savybių. Alternatyva šiai daržovei gali būti žiediniai, špinatiniai (kale salotos) bei briuselio kopūstai.


Šviežias česnakas yra viena stipriausių „pagalbos rankų“ stiprinant imunitetą. Mūsų močiutės sakydavo, kad česnakas – tai antibiotikas iš gamtos. Šios prieskoninės daržovės poveikis – natūraliai antibakterinis, priešuždegiminis. O tai padeda greičiau sveikti ir atremti virusų atakas. Sukapota česnako skiltelė į salotas ar jų padažą – puikus būdas stiprinti imunitetą.


Jogurtas. Ryte valgydama sausus pusryčius pieną pakeisk natūraliu jogurtu. Jogurte apstu įvairių gerųjų bakterijų, padedančių organizmui kovoti su „blogosiomis“, esančiomis virškinamajame trakte. Jogurtas taip pat nežymiai skatina baltųjų kraujo kūnelių gamybą kraujyje.


Grybai – tai labai įdomus patiekalų ingredientas. Grybai, kaip ir žmonės, sintetina vitaminą D, kurį gauna iš saulės. Tai – bene vienintelis maisto produktas, kurį vartodama gali gauti nors šiek tiek šio organizmui svarbaus vitamino. Tiesa, tik grybai augantys natūralioje aplinkoje gauna pakankamai saulės ir todėl juose gali būti aptinkamas vitaminas D.


Patarimas: kai pirksi daržoves, stenkis įsigyti kuo platesnį jų asortimentą. Lengviausia tai padaryti renkantis kuo daugiau spalvų. Beje, lėkštėje spalvotos salotos atrodo kur kas skaniau!


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis