JUS PASITINKA ATSINAUJINUSI PANELĖ

Kiekvienai Lietuvos mokyklai po interneto svetainę

Sėkmingai startavusi akcija „Kiekvienai Lietuvos mokyklai po interneto svetainę“, įgavusi antrąjį kvėpavimą, išėjo į finišo tiesiąją. Pasak vieno iš akcijos organizatorių KTU SA viceprezidento Arūno Eitučio,didžiulis mokyklų susidomėjimas buvo prasidėjus akcijai, pačioje gruodžio pradžioje, bet pasibaigus didžiosioms metų šventėms ir artėjant akcijos pabaigai, mokyklos vėl suskubo kurtis interneto svetaines.
Pasak akcijos organizatorių, jie nesitikėjo tokio didelio susidomėjimo. „Mes galvojome, padėsime keletui mokyklų, kurios neturi galimybės žengti pirmųjų žingsnių internete: skleisti apie save, savo mokinius, renginius bei įvykius informaciją, publikuoti įdomiausias nuotraukas ir video medžiagą, teikti informaciją mokiniams ir jų tėveliams.

Bet iš besikreipiančiųjų skaičiaus paaiškėjo, kad Lietuvoje dar daug mokyklų neturi savo interneto svetainės“, – teigia pašnekovas. Akcijos metu jau sukurta virš dvidešimties interneto svetainių ir šiuo metu dar keletas mokyklų pradėjo šį procesą.

Dalyvių pasiskirstymas tarp didesnių miesto mokyklų ir kaimo mokyklų yra gana tolygus, todėl negalima teigti, kad miesto mokyklos yra šiuo atžvilgiu pažengę toliau.

Šį teiginį dar labiau patvirtina tai, kad akcijoje dalyvavo ir dvi gimnazijos. Matyt, didesnę įtaką čia turi ne mokyklos dydis ar dislokacijos vieta, o vadovų inovatyvumas ir pozicija, dėliojant mokyklos plėtros prioritetus.

Smagu, kad Lietuvoje mokyklos jau suvokia interneto teikiamas galimybes ir bando jas išnaudoti. Nors svetainių turinys daugelyje svetainių yra pakankamai kuklus, bet reikia pripažinti, kad nėra paprasta per trumpą laiką parengti interneto svetainei turinį, tai reikalauja ilgo ir nuolatinio darbo.

Dar vis neturinčioms interneto svetainės mokykloms primenama, kad akcija tęsiasi tik iki sausio 31d., todėl dar galima suskubti joje sudalyvauti.
Visa informacija internete adresu www.svetaine.lt/svietimas.

Ekspertų patarimai mokykloms

Didelę patirtį turintis, projektavęs keletą ES mastu veikiančių švietimo informacinių portalų, bei nuotolinio mokymosi sistemų, IT ekspertas A. Jarušaitis pataria mokykloms ne tik susikurti svetainę, bet sutelkti didelį dėmesį į jos turinį.

„Peržiūrėjus daugelio mokyklų interneto svetaines, mes randame mokymo metodikas, įstatus, nuostatus, vidaus tvarkas ir pan., o apie mokyklos aktualijas, nūdieną, įvykius, renginius, laimėjimus, pasiekimus gražiai iliustruotus nuotraukomis informacijos nėra,“ – teikia ekspertas.

Pasak pašnekovo, tokios interneto svetainės yra pasmerktos, jos niekada neturės savo pastovios auditorijos, nes jos nesudomina lankytojo ir neneša jokios naudos, nei pačiai mokyklai, jos mokiniams ar mokinių tėvams.

Išsivysčiusių ES valstybių gerai žinomų mokyklų interneto svetainės yra jų įvaizdžio dalis. Interneto svetainė yra suvokiama, kaip pagrindinė mokyklos išėjimo į viešumą forma.

Kur kitur taip paprastai ir be jokių kaštų, jei ne internete mokykla gali pasigirti savo mokinių pasiekimais įvairiuose konkursuose, olimpiadose, sporto varžybose ir taip kelti savo mokyklos vertę. Mokyklos vertę kelia ir buvusių mokinių pasiekimai gyvenime (sporte, politikoje, versle ir t.t.).

Todėl nemažai mokyklų nuolat skelbia savo buvusių mokinių pasiekimus, rašo apie juos straipsnius, ima interviu. Juk kiekvienam tėveliui daug maloniau leisti vaiką į tą mokyklą, kurioje mokėsi daug gyvenime pasiekusių žmonės, o trečiokui daug didesnė motyvacija žaisti krepšinį toje salėje, kurioje savo karjerą pradėjo žymus sportininkas.

Aido Jarušaičio nuomone, iš vakarų kolegų mums reikėtų pasimokyti save pristatyti. Teko matyti, kad mokyklos Lietuvoje veda savo metraščius, rašo mokyklos istoriją ir pan., bet jie tik laikas nuo laiko parodomi svečiams ar mokiniams, o jei jis būtų talpinamas internete, mokykla iš to gautų apčiuopiamą naudą, sukurtų pridėtinę vertę.

Pašnekovas mokykloms siūlo pasinaudoti amerikietišku modeliu ir interneto svetainę (jos turinį) orientuoti į tris tikslines auditorijas:

• Mokinius – pagrindinė auditorija, todėl svetainėje turi būti jiems aktuali ir įdomi informacija (foto, video), kurią jie ne tik patys žiūrės, bet ir rodys savo aplinkai;

•Mokinių tėvus – tai žmonės, kurie sprendžia, kurią mokyklą lankys jų vaikas;

•Buvusius mokinius – kurie yra šios mokyklos dalis, potencialūs rėmėjai, rekomenduotojai.

Mano išsaugoti straipsniai