Garsiausios Lietuvos blogerės: nepatikėsite, kokias sumas žymios kompanijos moka už vieną tinklaraščio nuotrauką (FOTO)

Milijonams „Instagram“ vartotojų, kaip ir tau, ši platforma tai dar vienas būdas pasidalyti įspūdžiais, kvapą gniaužiančiais gamtos vaizdais ar naujais pirkiniais. Nepatikėsi, tačiau kai kurie iš to uždirba tūkstančius vieno piršto krustelėjimu. Grožio, maisto ir technologijų kompanijos vos už vieną įkeltą nuotrauką pasiruošusios mokėti didžiules sumas. Jau ir Lietuvoje nuotraukos pradeda nešti pelną, o kryptingai dirbdama vardan sekėjų gali iš to gauti apčiuopiamos naudos.

Pasaulyje galimybė išgyventi vien iš savo „Instagram“ profilio nieko nebestebina. Šio fenomeno pastogėje mados tinklaraštininkė Chiara Ferragni tapo žinoma dizainere, realybės šou žvaigždė ir JAV auksinio jaunimo atstovė Olivia Palermo – modeliu, o Lucy Hale – 14 milijonų sekama aktore. Dienomis populiarėjančią „Instagram“ nuotraukų platformą jau tiria ir mokslininkai. Jie sako, kad populiariausi profiliai priklauso merginoms nuo 18 iki 29 metų, kurios gyvena miestuose ir kelia maisto, mados arba sporto nuotraukas. Ir tu patenki į šią kategoriją? Tada dar ne per vėlu susikrauti savo aukso kalnus!

PIRMIAUSIA – ĮDIRBIS

Penkerius metus tinklaraštį www.gabrielegz.com rašanti Gabrielė Gzimalaitė žinoma visuose socialiniuose tinkluose. Mados karaliaus Karlo Lagerfeldo parduotuvėje Londone dirbanti Gabrielė gyvena mada, tad ir jos namai internete alsuoja estetika, išlavintu skoniu ir dėmesiu detalėms. Feisbuke ir „YouTube“ kanale jos įrašus seka keli tūkstančiai žmonių, tačiau didžiausio populiarumo susilaukia Londone gyvenančios merginos „Instagram“ profilis. Jį stebi net 46,8 tūkst. sekėjų!

Cat problems 🍦

A photo posted by Gabriele Gzimailaite (@gabrielegz) on Aug 10, 2016 at 4:41am PDT

„Savo sekėjus surinkau ne taip greitai, kaip kai kurios merginos. Mano sekėjų skaičius auga jau 3–4 metus. Dabar dėl to džiaugiuosi, nes žmonės tave pradeda pažinti, labiau bendrauja, tad turiu stipresnį ryšį su savo tinklaraščio skaitytojais. Bendradarbiauti su kompanijomis pradėjau jau prieš dvejus metus. Jos siųsdavo man viską nuo drabužių iki arbatų. Iš pradžių priimdavau, buvo labai smagu gauti daiktus nemokamai, bet po kurio laiko supratau, kad tokio kiekio reklamų savo „Instagram“ paskyroje ar tinklaraštyje publikuoti negaliu, reikėjo išmokti atsisakyti, – pirmąsias pamokas prisimena panevėžietė, iškart užkertanti kelią mintims rašyti tinklaraštį tik dėl pinigų: – Iš to galima užsidirbti, bet tikrai nereikia pradėti rašyti vien dėl finansų ar nemokamų drabužių. Aš savo tinklaraštį pradėjau rašyti dienoraščio forma, net nežinodama, kas gali iš to išaugti.“

IEŠKOK SEKĖJŲ

Turėdamos 10 tūkst. sekėjų tinklaraštininkės Londone už nuotraukas jau prašo pinigų: „Normalu, nes tai labai gera reklama kompanijai. Prieš pusę metų pagaliau ir aš susidariau kainoraštį, pradėjau siuntinėti galimiems klientams. Aišku, jei kompanija man patinka, o pasiūlytas produktas toks, kokį pati pirkčiau, aš net negalvoju apie pinigus. Mielai išsirenku, kas man patinka ir parodau sekėjams. Bet kartais gaunu pasiūlymų iš kitokių kompanijų, pavyzdžiui, siūlančių žvakes. Kiek gi tų žvakių reikia? Tad nusprendžiau jiems siųsti kainoraštį. Jei norės, dirbsim. Jei ne, tada gal kitą kartą. Dažnai kompanijos atrašo, kad neturi tam biudžeto, bet jeigu nori gauti produktą, mielai jį atsiųs.“

Kaunas bound 🚙

A photo posted by Gabriele Gzimailaite (@gabrielegz) on Aug 7, 2016 at 4:39am PDT

Anglijoje tinklaraštininkių gyvenimas geras. Joms organizuojama daug renginių, kelionių, įdomių susitikimų. Merginos, turinčios po 100–200 tūkstančių sekėjų, už vieną „Instagram“ nuotrauką gali prašyti net kelių tūkstančių svarų! Ten iš savo sukurto pasaulio gali uždirbti labai didelius pinigus: „Daugiausia už vieną „Instagram“ įrašą man yra sumokėję 190 eurų. Kaip tik dabar dirbu su „Dell“ kompanija, kurie pasiūlė 600 eurų už tinklaraščio įrašą ir dar pridėjo: „Atsiprašome, kad galime pasiūlyti tiek nedaug.“ Aišku, čia paminėjau geriausius uždarbius, o jų būna visokių, kartais darau ir nuolaidas. Kai parašo įmonės iš Lietuvos, sakydama kainas jaučiuosi labai nepatogiai, nes Lietuvoje mažai kas už tai ima pinigus. Nepaisant to, per pusę metų man pavyko susitaupyti kelionei į Dominikos Respubliką.“

NEPAMIRŠK TEMATIKOS

Vilnietė Kotryna Uogintaitė 2011 metais viena pirmųjų Lietuvoje įkūrė savo grožio ir gyvenimo būdo tinklaraštį www.uogintaite.com. Dabar 15,8 tūkst. sekėjų turinti vilnietė intensyviau prie savo „Instagram“ profilio pradėjo dirbti praėjusiais metais išvykusi studijuoti į Pietų Korėją. „Tuo metu turėjau daugiau laiko, kurį nusprendžiau investuoti būtent į nuotraukų platformos nagrinėjimą ir auditorijos didinimą. Akivaizdu, kad kelionės labai stipriai prisidėjo prie sėkmės, mat kasdien turėjau geros medžiagos, kuria galėjau dalytis su sekėjais. Sekėjams išaugti padėjo tagai. Šiuo metu programėlė pakeitė savo algoritmus, tad šis būdas jau nėra toks efektyvus, koks buvo anksčiau. Taip pat svarbus nuolatinis turinio kūrimas ir vientisumas. Čia, kaip ir bet kokioje kitoje erdvėje, svarbu išlaikyti tematiką. Reikia apsispręsti, ar kuriamas grožio, sporto, sveikos gyvensenos, o gal mados profilis? Suplakus viską į vieną vietą dažnai prarandama nemaža dalis susidomėjusių“, – techninius aspektus, kuriais galima pritraukti sekėjų, atskleidžia tinklaraštininkė.

Kotryna iš kompanijų pasiūlymų gauna dažnai, tačiau dažniausiai bendradarbiauja barteriniais mainais. Tai reiškia, kad prekinis ženklas atsiunčia savo produkciją mainais už nuotrauką jos paskyroje: „Be abejonės, atsirenku tik tuos prekinius ženklus, kurių produkcija atitinka mano kuriamą turinį arba yra įdomi man pačiai. Elgdamasi kitaip rizikuočiau savo pačios reputacija sekėjų akyse. Kol kas finansinės naudos tai neduoda. Šiuo metu stengiuosi investuoti laiko ir energijos į socialinių platformų mokymus tam, kad galėčiau pateikti geriausią turinį skaitytojams ir suteikti palankiausias sąlygas gamintojams. Finansinę naudą, manau, pradėsiu gauti tada, kai jausiuosi tam pasirengusi iš techninės pusės.“

NEGALVOK APIE NAUDĄ

Ekonomikos mokslus kremtanti Kotryna tinklaraštį rašo jau penketą metų, tad sunku būtų pasakyti, kuris laikotarpis buvo esminis skaitytojų augimui: „Visada buvau suinteresuota išlaikyti esamas skaitytojas užuot bandžiusi pritraukti naujų. Lietuvos ir pasaulio situaciją sunku lyginti, nes ji stipriai skiriasi. Lietuvoje tinklaraštininkės turinį kuria laisvalaikiu ir dažniausiai už dyka, tuo tarpu kitose šalyse tinklaraštis yra įkainojamas ir finansiškai įvertinamas užsiėmimas. Pamažu situacija pas mus gerėja, kosmetikos kompanijos taip pat pradeda suvokti tinklaraščių svarbą produkto sklaidai. Pastebiu, kad vis dar ypatingai trūksta įgūdžių bendraujant su tinklaraštininkais. Pasitaiko ir tokių įmonių, kurios produktui neišpildžius lūkesčių prašo šį atsiųsti atgal. Dažnai iš tinklaraštininkų tikimasi, kad jie už dyka padarys didelius darbus… Dėl to šiek tiek apmaudu.“

Things that are worth it

A photo posted by Kotryna Uogintaitė (@uogintaite) on May 7, 2016 at 10:42am PDT

Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad kai kurių merginų sekėjai auga savaime, už šių skaičių slypi ne vienų metų įdirbis: „Tinklaraščio rašymas atima nemažai laiko, į šią veiklą įeina ir bendravimas su gamintojais, taip pat tenka investuoti į geresnę techniką fotografijoms, mokytis nuotraukų koregavimo gudrybių, reikalaujama IT, SEO ir kitų su technologijomis susijusių žinių. Tinklaraščio rašymas gali tapti geriausiu hobiu pasaulyje, tačiau veikla sustos nė neįsibėgėjusi, jei tai bus daroma tik iš noro gauti nemokamų produktų.“

PRISISTATYK KOMPANIJOMS

Modelis, grožio konkursų dalyvė Simona Burbaitė savo tinklaraštį www.simonaburbaite.com pradėjo rašyti vos prieš metus, tačiau įvairios kompanijos ir 14,3 tūkst. sekėjų „Instagram“ jau atkreipė į ją dėmesį. Tiesa, iš pradžių teko dėl to gerokai pavargti: „Laiškus su pasiūlymais bendradarbiauti kompanijoms pradžioje siuntinėjau aš pati. Kai pradedi rašyti ir socialiniuose tinkluose po truputį kuriasi tavo sekėjų armija, pirmiausia pati eini pas prekės ženklų kūrėjus ir klausi, ar juos domintų tinklaraščio konceptas. Vėliau, kai įgauni jų pasitikėjimą ir turi solidžią auditoriją, jie pradeda eiti pas tave. Paskutinius tris mėnesius man nebereikia skambinti kompanijoms dėl patikusių produktų, nes jie pirmi praneša, kai turi naujienų.“

Simona savo „Instagram“ profilį turėjo ir anksčiau, tačiau sekėjai nesiekė nė kelių šimtų. Vėliau, pradėjus rimtai rašyti tinklaraštį, auditorija pradėjo tendencingai augti: „Dabar daugiausia mano auditorijos domisi nuotraukomis. Pradėjau laikytis vieno stiliaus, kelti tik kokybiškas, apgalvotas nuotraukas. Tiesa, visos jos darytos su telefonu, nors gaunu labai daug klausimų, kokį fotoaparatą turiu. Manau, kad kiekviena nuotrauka turi kelti emociją žiūrovui, tad po kurio laiko auditorija tai įvertino ir tapo lojali, pradėjo mane sekti. Niekada negalvojau pirkti sekėjų ar kažkaip kitaip nesąžiningai juos prisivilioti. Man reikalinga gryna ir tikra auditorija.“

Su kompanijomis Simona dabar tariasi dėl viso paketo viešinimo, kurį sudaro tinklaraštis, feisbuko profilis ir „Instagram“. Taip daro dauguma tinklaraštininkų: „Iki šiol bendradarbiaudavome barteriniais mainais, kai iš kompanijos gauni produktus ir turi galimybę juos išbandyti. Tiesa, kadangi siekiu, kad tinklaraščio rašymas taptų mano profesija, yra ir finansinių susitarimų. Mano tikslas pristatyti tai, kas man patinka, ką esu išbandžiusi. Jaučiu auditorijos pasitikėjimą ir atsakomybę rekomenduoti kokybiškus produktus. Niekada, nesvarbu, kokia tai būtų suma, nesiūlyčiau to, kas man netiko, nepatiko ar neatitiko mano vertybių.“

NAUDINGA!

Tam, kad patrauktum kompanijų atstovų dėmesį, tavo profilį turi sekti bent keletas tūkstančių žmonių. Jų akį traukia tik kokybiškos, suderintos, iki smulkmenų apgalvotos nuotraukos, tad neužmiršk pagrindinių taisyklių:

1. Sugalvok savo profilio tematiką ir jos laikykis. Jeigu tai kokybiški gamtos peizažai, nedrumsk galerijos draugų nuotraukomis iš vakarėlio.
2. Kelk kuo kokybiškesnes, natūralesnes nuotraukas, būtinai joms suteik vientisą stilistiką. Pvz., jei nusprendei dalytis tik dramatiškomis šaltų tonų nuotraukomis, taip jas ir redaguok (išbandyk programėles „Afterlight“, „VSCO Cam“ ir kt.). Šiandien sekėjai informaciją „valgo akimis“, todėl jei nori susilaukti dėmesio, tavo „Instagram“ srautas turi atrodyti vientisai ir estetiškai. Ar reikia priminti, kad pusė nuotraukos sėkmės – geras apšvietimas?..
3. Neužmiršk prie kiekvienos nuotraukos pridėti tagų, tada daugiau žmonių pamatys tavo fotografijas.
4. Nuotraukas skelbk nuosekliai, kiekvieną, kas antrą ar kas penktą dieną. Jeigu vieną dieną sukelsi tris, o vėliau mėnesį profilio neatnaujinsi, sekėjų skaičius pradės tirpti.
5. Nebijok pati parašyti kompanijoms, kurios gamina tau patinkančius produktus, net jei tavo auditorija ir nėra dešimt tūkstančių. Galbūt tavo nuotraukos pasiekia nišinę auditoriją, kurios kai kurioms kompanijoms kaip tik trūksta? Nesistenk įtikti masėms, atrask savo sekėjus, kurie bus ištikimi ir domėsis tavo siūlomu turiniu.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis