Kelias į televizijos žvaigždės gyvenimą

Lietuvoje veikia ne viena agentūra, kuri paprastus žmones iš gatvės kaip aš ir tu gali paversti televizijos žvaigždėmis. Taip taip, paauglių svajones įgyvendina firmos, kurios ieško žmonių, galinčių filmuotis reklamose ir televizijos laidose.

Šiandien agentūros turi duomenų bazes, kuriose tūkstančiai žmonių: vaikai, paaugliai, studentai, vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, seneliai, profesionalūs aktoriai bei modeliai.

Vienos agentūros įkūrėja Edita Kabaraitė – televizijos prodiuserė, ji – žmogus, kuris geriau nei kiti žino, kaip žmones paversi žvaigžde ir kokie asmenys potencialiausi jomis tapti.

DELFI gatvė panoro sužinoti žvaigždžių receptą, todėl pakalbino kastingo agentūros vadovę Editą Kabaraitę bei televizijos laidų prodiuserį Lauryną Šeškų.

Kiekvienas gali tapti žvaigžde

„Firmos, kurios daro reklamas, filmuoja ar fotografuoja, kreipiasi į agentūrą ir mes pagal scenarijų parenkame reikalingus personažus. Visada siūlome jų daugiau ir tik režisierius pasako, su kuriais nori susitikti ir kuriuos filmuoti,“- pasakoja agentūros vadovė Edita Kabaraitė.

Žmonės, atėję į atranką, gauna specialias užduotis, komisija jiems užduoda kelis klausimus, nusifilmuoja bei nusifotografuoja.

Reklamos užsakovai turi galybę reikalavimų: kartais tenka atrinkti personažus pagal jų ūgį, svorį, sudėjimą, plaukų spalvą, stilių. „Svarbiausia žmogus turi būti drąsus, įdomus ir būtina sąlyga – jis pats turi norėti filmuotis,“ – teigia Edita.

Agentūros duomenų bazėje daugiausia jaunimo anketų. Dauguma jaunuolių ateina į agentūrą, norėdami tapti modeliais, kiti – nusifilmuoti filme, treti – tapti televizijos žvaigždėmis, ketvirti – užsidirbti pinigų.

Ar kiekvienas jaunuolis gali tapti reklamos veidu? „Apie kiekvieną žmogų galima sukurti labai įdomų filmą. Lygiai taip pat kiekvienas gali tapti tam tikro produkto reklaminiu veidu. Tai priklauso nuo reklamos idėjos autorių,“- kalba prodiuserė.

Televizijos laida – spektaklis

Edita Kabaraitė kelerius metus dirbo su realybės šou „Kelias į žvaigždes'' ir „Kitas“. Pirmiausia, ji su kitais realybės šou rengėjais peržiūrėdavo internete užpildytas dalyvių anketas, o tada norinčius kviesdavo į pokalbį.

Atrankos komisijoje būdavo susirinkę režisieriai, muzikos prodiuseriai, žinomi dainininkai. Realybės šou rengėjams buvo svarbu atrinkti muzikalius, kūrybingus ir nevienodus dalyvius.

„Dauguma dalyvių atrodė labai prastai. Tačiau kokia bebūtų dauguma, visada rasdavome „deimančiukų“, tokių kaip Merūnas. Iš tos „marmalynės“ mes visada atsirinkdavome gerokai daugiau dalyvių nei jų reikėjo televizijai, o tada pradėdavome ilgą ir aistringą diskusiją.

Kartais baigdavosi net durų trankymais, tačiau reikia tik pasidžiaugti, kad dėl to projektas tapo tik geresnis,“- pasakoja Edita.

Dauguma „keliečių“ nenustebindavo žiūrovų savo talentu, tačiau žavėjo savo gyvenimiškomis istorijomis, skandalais. Prodiuserė paneigė, jog Lietuvoje nėra talentingų žmonių: „Jų tikrai yra. Na, o televizijos laida - spektaklis, o spektaklyje karalių supa jo pavaldiniai ir juokdariai. Be jų, karalius būtų paprastas žmogus.“

Realybės šou „Kitas“ – pramoga

Realybės šou „Kitas'' – pažinčių šou, kuriame dalyviai ieško sau poros: „Dalyviai, eidami į šį šou, poros net ir nenori susirasti. Juk tai - vienos dienos pramoga be jokių įsipareigojimų, bet su didelėmis galimybėmis,“ - kalba prodiuserė.


Dauguma dalyvių realybės šou „Kitas“ elgiasi įžūliai, keikiasi, apsinuogina. Dauguma realybės šou „Kitas“ dalyvių trokšta tapti žinomais žmonėmis. „Jaunimas nori tapti žinomais žmonėmis, nes taip gyventi įdomiau – bent jau tokia nuostata tyčia ar netyčia formuojama visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje. Iš tiesų tai niekas nedarė statistinių tyrimų, kiek lietuvių nori būti žinomais. Gal mes nustebtume, sužinoję tokius duomenis?“ – samprotauja Edita Kabaraitė.


Turi turėti „Planą B“

Laurynas Šeškus – televizijos laidų prodiuseris. Jis rengia televizijos laidų vedėjų atrankas. Kartais jos būna viešos, bet dažniausiai prodiuseris žvalgosi aplinkui arba naudojasi kastingo agentūrų paslaugomis.

„Mano įsitikinimu, žmogus, kurio ieškau į vedėjo vietą turi būti ryškus, netgi nelabai svarbu kokioje srityje, gal teisėje, gal muzikoje, gal matematikoje, bet jis turi būti ryškus, jis turi būti savo rato žmonių dėmesio centre,“ – pasakoja prodiuseris.

Prodiuseris atrankos dalyvių klausinėja įvairių klausimų, vyksta išsamus susipažinimas, kad suprastų žmogaus mąstymą, pasaulėžiūrą: „Patys neįdomiausi man žmonės tie, kuriems įdomūs yra tik jie patys.“

Taip pat atrankos dalyviams skiriamos specialios užduotys: šiomis užduotimis patikrinama žmogaus dikcija, elgsena ekstremaliose situacijose: „Geras vedėjas visada turi turėti „Planą B“, juk niekada nežinai, kas ir kada gali atsitikti.“

Koks žmogus gali tapti televizijos laidų vedėju?

„Televizijos laidų vedėju gali tapti žmogus, kuris yra charizmatiškas, o vėliau: laidos vedėjas, kuris yra dramaturgas, žmogus sugebantis pritraukti dėmesį, papasakoti istoriją, valdyti publikos emocijas, jausti aplinką, būti tiksliu, turėti humoro jausmą, būti dalykišku ir nuoširdžiu tuo pačiu metu. Norint tapti tokiu vedėju, reikia labai labai daug mokytis, dirbti, domėtis, to niekada nepadarys žmogus be patirties.“

Žvaigždė sužimba pati

Prodiuseris negali pasakyti recepto, kaip tapti žvaigžde, nes žvaigždė sužimba pati, o prodiuseris tik gali jai kiek padėti. Nežinomas vaikinas, baigęs žurnalistikos studijas, gali tapti laidos „veidu“ ir skaityti tekstą. Tam, kad jis taptų tikru laidos „šeimininku“, teks ne vienerius metus padirbėti.

Prodiuseris netiki „žmonėmis iš niekur“, netiki „pelenėmis per vieną naktį“. Jis tiki asmenimis, kurie ilgai, kantriai ir su užsidegimu dirba.

„Lengviau yra laidos vedėju tapti vaikinui, nei merginai, mat jo užduotis televizijoje aiškesnė, jis neprivalo būti gražus. Tai nesąžininga, tačiau tiesa,“ – kalba prodiuseris.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis