Kada reikėtų susirūpinti dėl savo svorio?

Gyvename pasaulyje, kuriame mūsų veikla ir asmenybė vis labiau tampa vieša informacija. Dėl šios priežasties dauguma nori pateikti vis geresnę savo pusę - socialiniuose tinkluose dalijasi įspūdingų kelionių akimirkomis, džiaugiasi draugais ir net apranga ar figūra. Neretai atsiranda priespauda įsisprausti į tam tikrus svorio standartus, kad įtiktume. Kada iš tiesų reikėtų susirūpinti?

Ne tada, kai:


  • Rūpinatės dėl aplinkinių nuomonės ir statuso


Natūralu, kad baimė likti nesuprastam ir nepriimtam į tam tikrą socialinį burbulą egzistuoja. Tačiau paklauskite savęs, ar tikrai normalu statyti save į rėmus dėl aplinkinių, kurie dažnai netgi yra nepažįstami? Kad ir baiminantis dėl savo nuotraukų socialinėse medijose. Obsesija dėl puikaus įvaizdžio kūrimo visai nepadės psichologinei sveikatai. Galų gale, neretai atsiduriama situacijose, kuomet toks netikrumas tik dar labiau skaudina ir priveda prie nesveikų įpročių, naujų problemų atsiradimo. Jei jaučiate norą mesti svorį ar keisti įpročius dėl kitų žmonių, tai nebus ilgalaikis ir tenkinantis rezultatas. Neturint aiškaus ir logiško tikslo gana lengva grįžti prie senų mitybos įpročių, o draugystė su tais aplinkiniais, dėl kurių taip neriamės iš kailio, niekada nebus paremta tvirtu ir šiltu ryšiu.


Tada, kai:


  • Norite jaustis stipresni


Visai kitaip reikia žiūrėti į svorio metimą ar, bendrai, sporto atsiradimą gyvenime tuomet, kai siekis yra sveikas. Jei norite sustiprinti savo kūną, pajėgti daugiau nuveikti kas dieną ir geriau jaustis judėdami, pirmyn. Kartais paprastas suvokimas dėl ko veikiame dalykus suteikia stiprybės, įprasmina būtį ir leidžia mėgautis procesu. Būtina ieškoti priimtinos fizinės veiklos, kitaip naują įprotį suformuoti bus komplikuota. Čia tokie parametrai kaip KMI skaičiavimas nėra labai aktualūs. Neretai noras numesti svorio atsiranda iš bendro silpnumo, gležnumo, siekimo susieti fizinę sveikatą su psichologine, o ne antsvorio problemų. Padėti galėtų nebent speciali kūno masės peržiūra, kuri pasako konkrečius duomenis apie riebalų ir raumenų masės pasiskirstymą.



Mergina, sportas
Mergina, sportas
Shutterstock nuotr.



  • Kamuoja rimtos sveikatos problemos


Taip pat susimąstyti apie sporto naudą vertėtų ir tada, kai matome realią grėsmę sveikatai. Turėdami viršsvorį ar antsvorį rizikuojame prisišaukti daug ligų, kurios neretai komplikuojasi. Norėdami to išvengti arba jau sirgdami pasijusti geriau, privalome įdėti pastangų dėl savo sveikatos. Tai yra ne tik mitybos įpročių kaita, bet ir fizinės veiklos įtraukimas į kasdienę rutiną. KMI skaičiavimas gali būti parankus įrankis, pasakantis apie sveikatos būklę ir veikiantis tarsi sveikos gyvensenos nuoroda. Žinoma, vien skaičiukais savęs nereikėtų apriboti, atminkite, kad pokytis reikalingas Jūsų gerovei. Pradėti vertėtų ne nuo kardinalių, bet paprastų pokyčių - kad ir kasdienių pasivaikščiojimų gyvenamajame rajone.



Užsakymo nr.: PT_71735

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis