3 plaukų terapeutės Agnės Grincevičiūtės patarimai, kaip paruošti plaukus žiemai

Šąlantys rudeniški orai – tik pradžia išbandymų, su kuriais mūsų plaukai susiduria artėjant žiemai, todėl ruduo yra puikus metas peržiūrėti savo plaukų priežiūros įpročius, šiek tiek papildyti priemonių arsenalą ir įtraukti į racioną kelis maisto produktus, kurie padės plaukams atlaikyti atšiauresnius žiemos mėnesius. Kaip padėti plaukams pasiruošti žiemai neinvestuojant daug laiko ir pastangų, pataria plaukų terapijos meistrė, grožio ir plaukų priežiūros specialistė Agnė Grincevičiūtė, socialiniame tinkle „Instagram“ žinoma Agne.martin vardu.

Priemonių sudėtyje ieškokite medžiagų, artimų plaukui


Pats lengviausias ir paprasčiausias žingsnis siekiant padėti plaukams – tinkamų plaukų priežiūros priemonių pasirinkimas. Kaip pastebi Agnė Grincevičiūtė, jei plaukai jau dabar išsausėję, sunkiai šukuojami, reikėtų įsigyti maitinančių priežiūros priemonių. Tiesa, renkantis produktus, reikėtų atidžiai įskaityti į sudėtį, vengti tik cheminio pagrindo arba prastos sudėtis priemonių.


„Dažnai girdime, kad natūrali plaukų kosmetika turi augalų ekstraktų, šalto spaudimo aliejų, kurie gražina plauko stiebą. Tačiau reikėtų neapsigauti – natūralių priemonių sudėtyje minimi arba atskirai perkami aliejai plaukams turi būti iš tikro natūralūs, sertifikuoti, nes sintetiniai aliejai, kurie yra plačiai paplitę kaip pigesnė gamybos žaliava, dažnu atveju neturi jokios naudos“, – perspėja plaukų terapijos meistrė A. Grincevičiūtė ir pataria priemonių etiketėse pirmiausia ieškoti sudedamųjų dalių, kurios artimos natūraliai plauko sudėčiai ir turi tokių baltymų kaip keratinas bei kolagenas. Veiksmingos ir amino bei kitos rūgštys – pieno, vaisių, hialurono.


„Į priežiūros priemonių arsenalą žiemą būtinai įtraukčiau plaukų kaukes su keratinu, kolagenu, proteinais. Tai didelė paspirtis sausiems, lūžinėjantiems plaukams“, – sako plaukų priežiūros specialistė ir pataria įprasti naudoti maitinančias plaukų kaukes bent kartą per savaitę.


Atsisakykite beatodairiškos kovos su styrančiais plaukeliais


Pagrindinė aplinkos problema, su kuria žiemą susiduria ne tik mūsų plaukai, bet ir oda – tai drėgmė ir šaltis. Nors veido odos nuo atšiaurių oro sąlygų mes negalime visada apginti, pasirūpinti plaukais – kiek paprasčiau. „Geriausia plaukų apsauga nuo aplinkos yra galvos apdangalai, pirmiausia – kepurės. Svarbu pažymėti, kad jos turėtų būti iš natūralių medžiagų, o ne iš sintetikos, kuri gali dar labiau įelektrinti plaukus, pakenkti jų struktūrai. Jeigu ant galvos nieko dėtis nenorime, galima paieškoti specializuotų plaukų priežiūros priemonių nuo drėgmės“, – pataria A. Grincevičiūtė.


Tiesa, kai kas gali pakenkti plaukams net neišėjus iš namų. Pavyzdžiui, bandymai paslėpti nutrūkinėjusius plaukus, kurių žiemą padaugėja. Kaip pastebi plaukų terapeutė, tam, kad nepaklusnūs plaukeliai nestyrotų palei visą plauko ilgį gadindami šukuoseną, neretai ryžtamasi drastiškiems žingsniams. „Dalis išsišakojusius plaukus maskuoja stipriomis formuojančiomis priemonėmis, kurios gali sausinti plauką, kita dalis griebiasi net karštų įrankių. Vis dėlto tai sprendimai, kurie gali problemą tik paaštrinti. Paviršinė priemonė, kurią patarčiau žvynelio kontroliavimui, sudėtyje turėtų turėti aliejų, proteinų. Kovojant su išsišakojusiais plaukais padeda ir kirpimas karštomis žirklėmis. Toks kirpimo būdas „uždaro“ galiukus, jie auga sveikesni ir mažiau pažeidžiami aplinkos“, – sako pašnekovė ir pataria peržiūrėti ir kitus savo plaukų priežiūros įpročius.


„Principas gana paprastas – tiesiog reikėtų stengtis kuo mažiau traumuoti plaukus mechaniniu ar cheminiu būdais. Net džiovinant plaukus, tai reikėtų daryti taisyklingai – pučiant orą iš viršaus į apačią, pagal plauko augimo kryptį, naudojant vidutinio šiltumo srovę“, – atkreipia dėmesį pašnekovė. Nepatariama ir tik ką išplautus, drėgnus plaukus gręžti, stipriai šukuoti arba energingai šluostyti rankšluosčiu.


Lėkštėje turėtų atsirasti daugiau baltymų


Trečiasis žingsnis, kurio reikėtų imtis norint grąžinti plaukams sveikatą ir tvirtumą – mitybos peržiūrėjimas. Agnė Grincevičiūtė primena, kad itin didelę įtaką plaukų sveikatai turi jų statybinė medžiaga – baltymai. Todėl rekomenduojami daug baltymų turintys produktai: kiaušiniai, graikiškas jogurtas, riešutai ir sėklos, liesa kalakutiena ar vištiena, tunas, avinžirniai. Paslankumo ir žvilgesio plaukams gali suteikti Omega-3 riebalų rūgštys, kurių yra lašišoje, linų sėmenyse. Ypač plaukams naudingos ir tamsiai žalios daržovės, pavyzdžiui, lapiniai kopūstai ir špinatai, kuriuose gausu geležies, vitaminų C ir A.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis