Didžiausi lieknėjimo mitai, kuriais vis dar tiki merginos

Kokie yra didžiausi lieknėjimo mitai, kuriais reikėtų tuoj pat nustoti tikėti? Būtent tikėjimas jais lemia, jog nekrenta svoris, todėl negalima pasiekti svajonių kūno formų.

Manai, kad sveikas maistas turi būti be glitimo


Glitimas nėra kancerogeninė medžiaga, transriebalai ar kiti nuodai. Tai baltymas, kuris randamas kviečiuose, miežiuose, rugiuose, net nedideliais kiekiais avižose bei iš jų pagamintuose produktuose – duonoje, blynuose, tortuose, net mėsos farše galima aptikti glitimo. Sveikam žmogui, kuriam baltymai nesukelia organizmo pasipriešinimo, glitimas neturi neigiamos įtakos sveikatai. Tačiau rekomenduojama kuo dažniau rinktis viso grūdo produktus, valgyti saikingai ir, jei yra galimybė, rinktis ekologiškus produktus. Nes panašu, kad rafinuotų ir chemiškai apdorotų grūdų produktų (bandelių, miltinių gaminių ir pan.) vartojimo perteklius gali sukelti alerginių reakcijų padidėjimą.


Manai, kad angliavandeniai kenkia mūsų organizmui


Sveika mityba – tai subalansuota mityba, kurioje kiekvieno valgymo metu žmogus gauna angliavandenių, baltymų, riebalų ir vitaminų, mineralinių ir skaidulinių medžiagų ir pan. Angliavandeniai iš minėtų medžiagų turi sudaryti apie 45–60 proc. Jei žmogaus organizmas negauna pakankamai angliavandenių, sutrinka subalansuotos mitybos principai, išsiderina virškinimo sistema, cukraus lygis krenta, trūksta energijos, atsiranda kitų sveikatos sutrikimų.


Manai, kad geriausias pasirinkimas - žalios daržovės


Daugelis galvoja, kad sveika mityba – tai tiesiog salotų valgymas. Tai tikrai netiesa. Jei valgytume tik salotas, sveikatos neišsaugotume, o ją prarastume. Daržovės sveikame racione būtinos ir jų pasirinkimo įvairovė skaičiuojama dešimtimis. Pagal PSO rekomendacijas, per dieną žmogus turi suvartoti 5 porcijas (kiek telpa į saują), t.y. ne mažiau 400 g daržovių, tačiau nereiškia, kad valgyti turime tik daržoves. Mityba turi būti subalansuota, įvairi, saikinga ir reguliari, o vien daržovėmis, panašu, kad sveikatos neišsaugosime.


Manai, jog sveika mityba – be mėsos


Mėsa, kaip ir pienas bei daržovės, sveikoje mityboje buvo ir bus rekomenduojami. Tačiau reikia valgyti ne perdirbtą, ne rūkytą, ne stipriai sūdytą, o šviežiai ruoštą, tausojančiu būdu pagamintą mėsą (virtą vandenyje, garuose, troškintą, keptą orkaitėje ir pan.). Žinoma, mėsos patiekalus rinktis ne kasdien, bet 2–3 kartus per savaitę. Baltymų galime gauti ne tik iš mėsos, bet valgant žuvį, kiaušinius, pupas, pupeles, avinžirnius, lęšius ir kitus ankštinius.


Manai, kad liesesni produktai – sveikesni


Riebalai sveikoje mityboje turi sudaryti apie 30 proc. visos mitybos raciono, be jų žmogus negaus riebaluose tirpių vitaminų, sotumo. Tačiau rekomenduojama rinktis liesesnes mėsos dalis, pavyzdžiui, vištieną be odelių, kiaulienos išpjovą, jautienos nugarinę ir pan. Tai bus sveikiau nei riebesnė mėsa, dėl galimo kalorijų pertekliaus suvartojus tą patį kiekį riebios mėsos. Žinoma, sūdytų lašinių gabaliukas sveikatai tikrai nepakenks!


Manai, kad vaisiai lygu cukrus


Vaisiai – natūralus cukrus. Taip pat su vaisiais gauname skaidulinių medžiagų, vitaminų, antioksidantų, nemažą kiekį vandens. Jis organizmui suteikia energijos, kuri yra būtina kokybiškam gyvenimui. Tačiau valgant vaisius taip pat nevertėtų persistengti. Rekomenduojama PSO 3 porcijos (kiek telpa į saują) per dieną, geriau pirmoje dienos pusėje. Puikus pasirinkimas desertui – džiovinti, šaldyti vaisiai ar uogos – saldumas taip pat iš natūralios kilmės cukrų.


Manai, kad sveikai maitintis yra nevalgyti


Valgyti sveikas žmogus turi 3–5 kartus per dieną. Jei valgymo dažnumą sumažinsite iki minimumo, – susidursite su sveikatos problemomis. Taip, tikėtina, jog iš pradžių numesite svorio, vėliau jis ataugs, o gal net dvigubai, nes organizmas pradės kaupti atsargas. Valgydami nepakankamai išbalansuosite organizmą. Reguliari mityba užtikrina pastovų cukraus lygį kraujyje, kuris garantuoja nuolatinę energiją, abejingumą menkaverčiam ir stipriai perdirbtam maistui, išlaiko normalų kūno svorį.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis