Natūralus grožis: kaip tinkamai prižiūrėti riebią veido odą?

Būtent tada, kai ruošiamės į pasimatymą arba ilgai lauktą vakarėlį, ant smakro ar nosies išdygsta siaubingas raudonas spuogas.

Ką daryti, kad oda būtų sveika ir graži, kaip prižiūrėti mišrią, sausą ar riebią odą pasakoja sveikos „Marmozel“ kosmetikos kūrėja Vilma Žmakova.

Kasdienė priežiūra

Ryte ir vakare veidą prausk vėsiu vandeniu, tuomet nusausink. Gausiai apipurkšk hidrolatu arba žolelių arbata (žemiau pateikiama atmintinė, kas kokiai odai tinka).
Vakare valyti makiažą geriausia vandeniu ir aliejumi. Tam tinka simondsijų, avokadų, alyvuogių ir kiti aliejai ar iš aliejų ir hidrolatų pagamintas veido valiklis. Jis lengvai nuvalo akių tušą, makiažą, nešvarumus. Augalų vandenys tausoja ir drėkina odą, aliejus nuvalo vandenyje netirpstančius nešvarumus ir pamaitina odą.

Stenkis nenaudoti putojančių prausiklių (dušo gelių ir t.t.) ir muilo, nes jų sudėtyje yra šarmo, ardančio rūgštinę odos paviršiaus apsauginę terpę. Pažeidus odos apsaugą, ji sausėja, ant jos apsigyvena aknę (spuogus) sukeliančios bakterijos. Jeigu nepažeisime apsauginio odos sluoksnio, ji pati puikiai sugebės šalinti negyvas paviršines ląsteles, nešvarumus, bus sveika ir graži.

Kremai ir aliejai

Kai nusiprausi, kol oda dar drėgna, patepk plonu aliejaus ar natūralaus kremo sluoksniu.
Grynus aliejus, natūralius kremus būtina tepti ant drėgnos veido ar kūno odos, nes taip jie geriau susigeria. Natūralių, sveikų priemonių reikia labai nedaug (visam kūnui pakanka arbatinio šaukštelio aliejaus). Jeigu aliejus ar kremas blizga ant odos ilgiau nei 5 minutes – užtepei per daug. Jeigu akimirksniu susigėrė, tepk dar – oda ištroškusi tikro maisto. Jeigu odą traukia – jai trūksta drėgmės. Apsipurkšti drėkikliu galima ir jau pasidarius makiažą, svarbu iš karto nebėgti į lauką, nes drėgmės ir šalčio derinys odai itin nenaudingas. 
Atsimink, kad žiemą, skirtingai nei vasarą, vakare odą reikia gausiau drėkinti (naudok daugiau vandens turintį drėkinamąjį kremą), o dieną gausiau maitinti (naudok riebesnį, maitinamąjį kremą).

Šveisk bei valyk

Jei oda pleiskanoja, geriausia lengvai nušveisti negyvas ląsteles avižiniais miltais (sumaltais avižiniais dribsniais) arba moliu ir tik tuomet itin gausiai sudrėkinti ir pamaitinti riebesniu kremu ar aliejumi. Pakanka odą švelniai nušveisti 1-2 kartus per mėnesį. 

Keletą kartų per mėnesį užsitepk molio kaukę. Sumaišyk molį su šiltu vandeniu, įpilk truputį aliejaus ir tepk ant sušildyto veido, kad odos poros būtų atsivėrusios. Veidą gali sušildyti virš dubens su garuojančiu vandeniu arba šiltame vandenyje mirkomu rankšluosčiu. Praturtintas aliejais, augaliniais milteliais (gali susimalti vaistinių žolelių, pavyzdžiui, medetkų, ramunėlių, čiobrelių) molis stebuklingai veikia odą: išvalo, sutraukia poras, išnyksta bėrimai, sausumas, pleiskanos. Jei oda riebi, į molio košelę nepilk aliejaus.

Atsargiai: spuogas

Vilma pataria rimtų spuogų pačioms nespaudyti (oda gali tapti jautri, susiformuoti randai), tik patepti eteriniu aliejumi ar moliu, gintaro milteliais. Natūralios priemonės (hidrolatai, aliejai, eteriniai aliejai, augaliniai milteliai, naminės vaisių kaukės) slopina uždegimus - spuogelių atsiradimo priežastis ir kuria sveiką rūgštinę terpę odos paviršiuje.
Nenaudok spiritinių skysčių nei spuogeliams naikinti, nei makiažui valyti. Tokie valikliai per šiurkštūs – jie pažeidžia odos paviršių ir spuogų ilgainiui tik daugėja.

Nepamiršk sveikai maitintis

Spuogų atsiradimo priežastys tūno ne tik odos paviršiuje, bet ir po ja. Daugelis maisto produktų, kuriuos kasdien valgai, yra atsakingi už tavo odos grožį arba... problemas.
Bandelės, šokoladas, mėsainiai, picos, traškučiai suteikia greitą sotumo jausmą, suteikia tuščių kalorijų, perdirbtų medžiagų rinkinį, įvairių kenksmingų maisto priedų, bet nemaitina organizmo vitaminais, mineralais, vertingomis rūgštimis. Būtent toks maistas sukelia nuolatinį alkį (viršsvorio kaltininką), nuotaikų svyravimus ir odos bėrimus, padidintą jautrumą.
Neabejojme, kad siekiant puoselėti odą tu pagalvosi, ką verta valgyti, o ko geriau nedėti į burną. Sveikai valgant, sportuojant negresia nei figūros, nei odos problemos. Argi tai - ne siekiamybė?

Patarimai

Riebiai ir beriamai odai tinkamiausia:
Hidrolatai / nuovirai: arbatmedžio, čiobrelių, pipirmėčių, rozmarinų, kedrų, kraujažolių, dilgėlių, medetkų, našlaičių, šalavijų, asiūklių, dobilų, mėtų, melisų.
Baziniai aliejai: simondsijų, dygminų, lazdyno riešutų, foraha (puiklapių), graikinių riešutų, saulėgražų.
Eteriniai aliejai: pelargonijų, levandų, imbierinių citrinžolių (palmrožių), ylang-ylang, kiparisų, bergamočių, neroli, rozmarinų, šalavijų, čiobrelių (linalolinių).
Kaukėms: raudonas, gasulo ir žalias moliai. Avižinių miltų arba žirnių miltų kaukė su medumi.

Sausai ir jautriai odai
Hidrolatai / nuovirai: levandų, ramunėlių, hamamelių, santalų, medetkų, mėtų, melisų, pelargonijų, imbierinių citrinžolių (palmrožių), rožių.
Baziniai aliejai: migdolų, abrikosų kauliukų, avokadų, simondsijų, nakvišų, makadamių, graikinių riešutų, kokosų, sezamų, šaltalankių aliejai, arganų, agurklių, saulėgražų, mangų sviestas, sviestmedis.
Eteriniai aliejai: ramunėlių, rožių, levandų, jazminų, pelargonijų, santalų, melisų, šlamučių. Naudoti perpus mažiau lašų, t.y. į 10ml 2l (kitiems odos tipams 10ml 4l).
Kaukėms: baltas, gasulo moliai. Avižinių miltų ar dribsnių kaukė su trupučiu aliejaus.

Mišriai odai - sausos ir riebios deriniai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis