Sužinok savo figūros tipą ir pamiršk kilogramų skaičiavimą!

 (2)
Ir vėl apie svorį? Kiek galima! Apmaudu, tačiau kol kas šia tema kalbėti tiesiog būtina: 8 iš 10 merginų bent kartą per metus bando sulieknėti, o nepageidaujami kilogramai – vienas didžiausių pasitikėjimo savimi kirčių. Sekdamos visuomenės suformuotais tobulo kūno pavyzdžiais įsivarėme tiek kompleksų, kad ne tik prieš geriausią draugę bijome nusirengti, bet ir pačios nenoriai žvelgiame į save veidrodyje – na ir kas, kad krūtinė graži, jeigu šlaunys per stambios?
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ir ko vertos tos tobulos kojos, jei viską gadina atsikišęs pilvukas? Savo akyse visada skubame trūkumais užgožti figūros privalumus.

Pažvelk į dešinėje pusėje esančią lentelę, kurioje – visas mūsų kompleksų rinkinukas. Net 94 proc. merginų atvirai prisipažįsta norinčios bent ką nors savyje pakeisti – vienoms nepatinka jų šlaunys, antroms – pilvukas, trečios apskritai mato vien trūkumus.

LENTELĖ ŠONE:

Ką labiausiai norėtum pakeisti, kalbant apie išvaizdą?

Man regis, reikia daug ką keisti... 29 proc.

Jei turėčiau dailesnį pilvuką, būčiau savimi patenkinta 29 proc.

Su mielu noru pakoreguočiau užpakaliuką ar šlaunis 14 proc.

Norėčiau tiesiog kitokio figūros sudėjimo 11 proc.

Jei galėčiau, patobulinčiau krūtinę 10 proc.

Esu labai patenkinta savo išvaizda! 6 proc.

Nepatinka stambios mano rankos 2 proc.

Klaidingi stereotipai apie tavo svorį

Tikrąjį tavo kūno svorį nusako ne skaičiukai ant svarstyklių, o esamas riebalų ir raumenų santykis. Tikriausiai esi girdėjusi, kad raumenys sveria daugiau nei riebalai. Šis pasakymas ne visai teisingas, mat kilogramas riebalų ir kilogramas raumenų sveria tiek pat – kilogramą. Vis tik raumenų masė yra kur kas tankesnė, todėl raumenys užima maždaug triskart mažiau vietos nei riebalai. Kad aiškiau suvoktum skirtumą, pabandyk įsivaizduoti, kaip atrodo kilogramas liesos mėsos ir kilogramas taukų. Štai kodėl pradėjus aktyviai tirpdyti lašinukus ir auginti raumenis, svarstyklės gali visai nenudžiuginti – skaičiukus matysi didesnius, tačiau galėsi džiaugtis mažesnėmis apimtimis!

Klaidingą suvokimą apie tobulą kūno svorį mums perša ne tik svarstyklių rodmenys, bet ir įvairiausi paplitę idealaus svorio skaičiavimo metodai, tarp jų – ir visuotinai pripažintas kūno masės indekso (KMI) skaičiavimas. Profesionaliai sportuojanti ir trenere dirbanti Justina sveria 80 kilogramų, jos ūgis – 176 cm. Justinos kūne yra minimalus kiekis riebalų, tačiau, remiantis KMI skaičiuokle, jai reikėtų numesti svorio. Taip yra dėl to, kad skaičiuoklė atsižvelgia tik į tavo svorį ir ūgį, tačiau nevertina procentinio riebalų ir raumenų santykio.

Specialistų nuomone, antsvorį nustatyti galima tik atsižvelgus į riebalų procentą kūne. Jeigu jis viršija 32 proc., metas susirūpinti dėl galimo antsvorio. Internete randame įvairiausių metodų, padedančių nustatyti riebalų procentą kūne, tačiau, jeigu esi susirūpinusi savo svoriu ir jau nusiteikei tobulinti kūno linijas, geriau kreipkis į profesionalus, – jie išmatuos raumenų bei riebalų santykį specialiais prietaisais ir patars, kaip maitintis ir sportuoti, kad rezultatai ne nuviltų, o džiugintų ilgesnį laiką.

Ne visos gali būti „smilgos“

Kitas svarbus dalykas, kurio dažnai neįvertiname besivaikydamos grožio standartų, – tai tikrasis mūsų kūno tipas. Dar 1940 metais amerikiečių psichologas Williamas H. Sheldonas išskyrė tris kūno tipus: endomorfinį, mezomorfinį ir ektomorfinį. Kad būtų paprasčiau suprasti, šiuos tipus galime sulyginti su mums įprastesniais apibūdinimais – lieknas, atletiškas ir stambus.

Ektomorfinis tipas:

• Smulkus sudėjimas;
• Greita medžiagų apykaita;
• Sunkiai priauga raumenų masės;
• Sunkiai priauga riebalų masės.

Mezomorfinis tipas:

• Atletiškas sudėjimas;
• Stabili medžiagų apykaita;
• Nesunkiai priauga raumenų masės;
• Nesunkiai priauga riebalų masės.

Endomorfinis tipas:

• Stambus sudėjimas;
• Lėta medžiagų apykaita;
• Lengvai priauga raumenų masės;
• Lengvai priauga riebalų masės.

Ektomorfinis ir endomorfinis kūno tipas – tai dvi priešingybės: vienam sunku priaugti svorio, kitam nelengva jo atsikratyti. Ektomorfiniam kūno sudėjimui būdinga smulki kaulų struktūra, todėl šio tipo merginos iš prigimties labai lieknos, sunkiai užsiaugina raumenų masės. Pirmiausia reiktų atkreipti dėmesį į tinkamus baltymų šaltinius (jautiena, vištienos krūtinėlė, žuvys, jūrų gėrybės, kiaušiniai) ir sveikuosius riebalus (alyvuogių aliejus, avokadai, riešutai ir t. t.).

Sportuok dėl sveikatos

Norėdama sustiprinti kūną ir pagerinti savijautą, rinkis mankštą, kuri padėtų tonizuoti esamus raumenis, juos sutvirtinti, išryškinti. Šiuo atveju tinka mankšta su svarmenimis, tik treniruotės neturi būti per dažnos ir per ilgos.

Endomorfinį kūno tipą turinčių merginų kaulų struktūra stambesnė, o medžiagų apykaita gana lėta. Šio tipo merginos greitai priauga svorio, joms būdingas įgimtas polinkis kaupti riebalus pilvo, šonų, kojų srityse. Būtina daugiau dėmesio skirti ne tik sveikai mitybai, bet ir fiziniam aktyvumui.

Normaliam raumenų ir riebalų santykiui išlaikyti, medžiagų apykaitai paspartinti būtini jėgos pratimai, tad naudok vidutinio svorio svarmenis, mankštinkis greitu tempu, tarp pratimų sesijų daryk trumpas pertraukas. Esi stambesnio kūno sudėjimo, linkusi priaugti svorio, todėl tau labiau nei kitiems reikia pratimų širdies ir kraujagyslių veiklai gerinti. Idealus būdas kalorijoms deginti ir raumenų tonusui gerinti pernelyg nevarginant sąnarių – eliptinis treniruoklis. Taip pat puikiai tinka stacionarus dviratis: juo mankštinantis patiriamas nemažas krūvis.

Aukso viduriuku galime vadinti mezomorfinį kūno tipą, jam būdinga vidutinė kaulų struktūra, lieknas, tačiau raumeningas kūnas. Šio kūno tipo merginos gali lengvai modeliuoti savo figūrą – gana nesunkiai priauga raumenų, tačiau taip pat nesunkiai kaupia ir riebalus, todėl, norint išlaikyti dailias kūno linijas, būtina derinti sveiką mitybą ir sportą.

Tau svarbiausia lavinti lankstumą, todėl itin rekomenduojami jogos, pilateso, tempimo pratimai. Širdies ir kraujagyslių veiklai gerinti tinka aerobika, įvairūs sportiniai žaidimai. Šie, beje, dar teikia ir džiaugsmingų emocijų. Specialistai pataria vengti monotoniškos mankštos. Kuo dažniau keisi treniruočių pobūdį, tuo geresni bus rezultatai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją