Projekto dalyvės įvertina sporto teikiamą naudą: ji neginčijama!

 (1)
Tikriausiai daugeliui girdėtas posakis: sveikame kūne - sveika siela. Iš tiesų, galima atrasti daugybę priežasčių, kodėl reikia pradėti sportuoti. Dailėjančios kūno linijos, padidėjęs energingumas, mažėjanti ligų tikimybė, o kur dar nauda psichologinei sveikatai. Sveikatingumo klubo IMPULS organizuojame projekte ,,Sportas keičia!“ dalyvaujančios studentės Gintarė Norutė bei Justė Stančikaitė jau įsitikino, jog sportas atneša daugybę teigiamų emocijų ir gerėjančią sveikatą.
© K.Pansevič nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Abi merginos vienbalsiai tvirtina, jog pradėjus sportuoti atsirado daugiau jėgų, pokyčių dalyvės tapo veržlesnės ir darbingesnės. Apie sporto teikiamą naudą kalbamės su merginomis bei jas treniruojančiais treneriais.

Labiausiai džiugina padidėjęs darbingumas

Gintarė, mergina, projekto metu trokštanti sumažinti kūno formas, teigia, jog sveikata niekuomet nesiskundė. ,,Ir prieš prasidedant projektui stengiausi kiek įmanoma daugiau judėti - daug vaikščiodavau, bėgiodavau, atlikdavau sporto pratimus namuose. Pradėjus intensyviai sportuoti sveikata dar labiau pagerėjo - po treniruotės jaučiuosi kur kas energingesnė, lengviau atlieku kasdieninius darbus. Tiesa, po treniruotės atsirado poreikis eiti kiek anksčiau miegoti nei esu įpratusi", - pastebėjimus vardina Gintarė. Tinkamas poilsio rėžimas būtinas sportuojant, todėl mergina stengiasi pailsėti ir į sporto salę keliauja žvali. Ar pasikeitė Gintarės vidinė savijauta? Pokyčių dalyvė teigia, jog sportas jai suteikia daugiau optimizmo ir padeda nuvyti slogias mintis. Svarbiausia, Gintarės teigimu, padidėjęs darbingumas. ,,Pastebėjau, jog aktyvi fizinė veikla man padeda lengviau susikoncentruoti bei atlikti užduotis, kurias man skiria universiteto dėstytojai", - pasakoja pokyčių dalyvė.

Gintarė Norutė
Gintarė Norutė
© Asmeninio albumo nuotr.


Svarbu atsižvelgti į mitybą

Gintarės treneris Artūras Malovas teigia, jog sporto nauda sveikatai yra didžiulė, jei sportuojama reguliariai, o pratimai atliekami taisyklingai. ,,Treniruočių metu nuolatos stebiu, kaip Gintarė atlieka pratimus ir teikiu pastebėjimus, rekomendacijas. Taip pat domiuosi Gintarės savijauta sportuojant, nes neretai žmonės yra linkę persistengti ir prisidaryti sau žalos". Treneris patikino, jog didelę reikšmę sportuojančiam organizmui turi mityba - ji ne tik suteikia energijos, bet ir pagerina sveikatą. ,,Kadangi Gintarės tikslas projekte yra sumažinti kūno apimtis, svarbu įsidėmėti, kad kūno masės mažėjimas vyktų riebalinio audinio sąskaita, o ne liesos kūno masės sąskaita. Svarbu gauti pakankamai aukštos kokybės baltymų, tad baltymų vartojimas po treniruotės pirmos valandos bėgyje ir kitos dienos rytą yra būtinas", - baltymų svarbą akcentavo treneris. Tiesa, A. Malovas tvirtina, jog svarbu nepersistengti - per didelis baltymų kiekis apkrauna skrandį, o tai kenkia sveikatai. Svarbiausia, anot trenerio, reguliariai maitintis, o iki treniruotės likus 1,5 h. stengtis nieko nevalgyti, antraip sporto metu bus jaučiamas sunkumas.

Projekto dalyvės įvertina sporto teikiamą naudą: ji neginčijama!
© K. Pansevič nuotr.

Didžiausias pliusas - teigiamas pojūtis po treniruotės

Antroji pokyčių dalyvė Justina, kurios tikslas projekte yra padidinti kūno masę, didžiausiu sporto pliusu laiko teigiamą pojūtį po treniruotės. ,, Treniruotės man padeda pamiršti visus rūpesčius, gerina koordinaciją, o būsena po treniruotės neprilygsta niekam - jaučiuosi energinga bei kupina pozityvo“, - sporto teikiamą naudą vardina Justė. Mergina prisipažįsta, jog prieš prasidedant projektui eidavo miegoti vėlai, todėl dienos metu vaikščiodavo apsnūdusi, negalėdavo susikaupti. ,,Pradėjusi reguliariai sportuoti, pajutau, jog dienos metu nesijaučiu tokia pavargusi, esu žvalesnė, guyvesnė", - pasakoja Justina. Merginos treneris Marius Bartusevičius akcentavo poilsio svarbą siekiant ne tik pasiekti rezultatų, bet ir nepakenkti sveikatai, todėl Justė stengiasi miegoti po 8 - 9 val. Pasiteiravus apie sustiprėjusią koncentraciją, Justė teigia pastebėjusi, jog šiuo metu lengviau susikaupia, geriau įsidėmi paskaitose dėstomą medžiagą.

Justė Stančikaitė
Justė Stančikaitė
© K. Pansevič nuotr.

Fizinis krūvis mažina streso padarinius

Justę treniruojantis sveikatingumo klubo IMPULS treneris M. Bartusevičius teigia, jog sporto teikiamus pliusus galėtų vardinti ir vardinti. ,,Fizinis aktyvumas - būtinas sveikos gyvensenos veiksnys. Fizinis krūvis sumažina riziką susirgti kai kuriomis lėtinėmis ar širdies bei kraujagyslių sistemos ligomis, taip pat gerina kraujo spaudimą krūvio ir ramybės metu", - pasakoja treneris. Anot M. Bartusevičiaus, tinkamas fizinis krūvis bei racionali mityba taip pat mažina psichologinio streso požymius, suteikia pasitikėjimo savo jėgomis bei didina savigarbą. ,,Pirmųjų treniruočių su Juste metu akcentavau judėjimo ir sveikos mitybos teikiamą naudą, aptarėme, kaip galėtume pagerinti merginos fizinę sveikatą. Svarbiausia, jog Justė rastų valios laikytis užsibrėžtų tikslų ir nepamiršti, jog sportas atneš ne tik gražėjančias kūno linijas, bet ir geresnę sveikatą“

Marius Bartusevičius
Marius Bartusevičius
© Organizatorių archyvas

5 svarūs faktai, kodėl sportas gerina sveikatą:

1. Didinama ištvermė, atsiranda daugiau energijos. Reguliarūs sportiniai užsiėmimai užtikrina aktyvesnę savijautą, didina ištvermę bei jėgą.

2. Stiprinamas imunitetas. Užsiimant bet kokia fizine veikla yra stiprinama žmogaus imuninė sistema, todėl organizmas tampa atsparesnis ligoms.

3. Tvirtėja kaulai. Fizinė veikla stiprina kaulus, stabdo kaulų masės nykimą ir apaugo nuo osteoporozės.

4. Padeda nuvyti nemigą. Aktyvia sportine veikla užsiimantys žmonės greičiau užmiega, jų miegas gilesnis. Be to, mažėja tikimybė pabusti nakties metu.

5. Gerinama koordinacija, smegenų veikla. Tyrimai visame pasaulyje parodė, jog fizinė veikla teigiamai veikia smegenis ir padeda išvengti daugybės sutrikimų, susijusių su smegenų veikla.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją