Mitybos specialistas: tai, ką valgome, turi didžiulę reikšmę mūsų išvaizdai

Eksperimentuoti lieknėjant – nevalia. Taip gali ne juokais sau pakenkti, o ir su rezultatais gali tekti atsisveikinti. Vadovaukis tik profesionalų patarimais ir nesiimk saviveiklos. Mitybos specialistas Artūras Sujeta atsako į tris dažniausiai pasitaikančius lieknėjimo naujokų klausimus.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

1. Kaip kovoti su emociniu alkiu, kai maisto griebiamės patyrę stresą, pyktį ar džiaugsmą?

Emocinis valgymas – labai aktuali problema, įvairiais lygiais nagrinėjama dietologų, psichologų ir net psichiatrų. Vertinant emocinį valgymą galima išskirti kelis svarbius aspektus. Svarbu suvokti, kada griebiatės maisto, nors tikrai nesate alkanas: kai supykstate, jaučiate nerimą, o gal džiaugsmą? Ar tikrai savo vertybių ir poreikių piramidėje malonumą bei apdovanojimus siejate tik su maistu? Jei taip, pradėkite keistis. Puikiai nuramina sportas, pasivaikščiojimas gryname ore. Fizinis aktyvumas – puikus neigiamų emocijų kontroliavimo įrankis, sėkmingai mažinantis stresą.

Pagalvokite, ar tai jūs kontroliuojate stresą, ar stresas jus? Svarbu neteisti savęs ir nesigraužti, išmokti kontroliuoti emocijas ir pradėti gyvenime dažniau pastebėti teigiamus dalykus. Nenusiminkite, jeigu laikydamiesi mitybos plano neištvėrėte ir vieną dieną persivalgėte. Tai nereiškia, kad praradote viską, ką buvote pasiekę. Pamėginkite padaryti iškrovos dieną, pradėkite sportuoti, susiraskite mėgstamos veiklos, pabendraukite su draugais, ir tai padės kontroliuoti emocijas, o drauge pakeisite savo vertybių sistemą, išmoksite nepersivalgyti ir neužkandžiauti.

Maistas, mityba
Maistas, mityba
© Shutterstock

2. Kaip sveikai lieknėti, kad išlaikytume raumenų masę, kasdienį darbingumą ir energijos lygį?

Per 3 mėnesius žmogus turėtų netekti ne daugiau kaip 10 kilogramų. Sveikiausias lieknėjimo „greitis“ – 0,5–1 kilogramas per savaitę. Labai dažnai tikslas nesutampa su realiomis galimybėmis. Jei, tarkime, jūsų tikslas yra sverti 60 kilogramų, o šiuo metu sveriate 90, pradėkite palengva.
Svarbu, kad svoris kristų riebalų, o ne raumenų masės sąskaita. Norėdami išlaikyti raumenų masę, turėtumėte paisyti aiškios mitybos strategijos ir treniruočių programos. Stiprinant raumenis, lieknėjant organizmas turėtų gauti pakankamai baltymų – jie reikalingi, kad vyktų raumenų anabolizmas (atsinaujinimas). Monodietų ar nesubalansuotos mitybos pasekmė dažnai būna energijos trūkumas. Taigi didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas subalansuotai mitybai – kasdien būtina suvartoti pakankamą kiekį maistinių medžiagų, t. y. daug baltymų, skaidulų, vitaminų ir mineralinių medžiagų.

Maistas, mityba
Maistas, mityba
© Shutterstock

3. Ar normalu nuolat jausti alkį, kai lieknėjame?

Alkis – natūralus ir normalus reiškinys, tačiau jis turi būti kontroliuojamas, kol organizmas prisitaiko prie naujų mitybos įpročių ir mažesnio kalorijų kiekio. Jei buvote įpratę valgyti daug, normalu, kad organizmui prireiks laiko, kol pripras gauti mažiau kalorijų, o skrandis – mažesnį kiekį maisto.
Jeigu svorį mažinti nusprendėte pasirinkę specialių, mažai kalorijų turinčių produktų, pavyzdžiui, „Nutriless“, atminkite, kad patariama vengti didelių fizinių krūvių, o ypač svarbu vartoti pakankamai skysčių. Kai kuriais atvejais pagelbėti gali ne tik stiklinė vandens, bet ir daugiau skaidulų bei ląstelienos turintis maistas – jis ilgesniam laikui pripildys skrandį. Baltymai skaidomi ilgiau, nes jų
molekulės žymiai sudėtingesnės nei angliavandenių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją